tirsdag 29. november 2011

Undervisningsopplegg VG3

1             Mål: Vise at nynorsk finst i alle sjangrar
A             Vis modelltekstar frå nett/bok/teikneserie/film/musikk i ulike sjangrar, døme: frå Nynorsksenteret. Poeng å vise brukstekstar i mange sjangrar på nynorsk.
B             Gje elevane ein nynorsktekst og be dei om å omsetje den til bokmål, individuelt.
C             Reflektere skriftleg og i klassa over kva som skjer med teksten når han blei omsett og kva for ein dei likar best. Får dei nokre aha-opplevingar?

2             Mål: verte klar over mangfaldet av dialektbrukarar i media
A             Gje i oppgåve å følgje med i media og notere alle dialektbrukarar, frå radio, tv oa.
B             Dele opp klassa i ulike medie.
C             Reflektere skriftleg og i grupper over korleis dialektbruken verkar -  OK? Dumt? Uskjøneleg?Morosamt?

3             Mytehjørnet. Mål: ta hol på nokre av mytene rundt nynorsken
A             Legg fram mytene om nynorsk i klassa, elevane går rundt i klasserommet til kvart sitt hjørne, som er delt inn i ulike svar på desse påstandane, frå heilt samd – noko samd – noko usamd – heilt usamd, og forsvar kvifor de hamnar der de gjer. Grunngje svara, få ein diskusjon undervegs.
B             Myter:
Nynorsk høver best i bygda    
Nynorsk er vanskeleg
Nynorsk kan ikkje brukast i alle samanhengar
Nynorsk er så likt bokmål at det ikkje er vits i å halde på med to skriftspråk
Med to språk lærer ein ikkje godt nok hovudmålet
Viss eg går over til bokmål i hovedmål, får eg betre karakter
Nynorskbrukarar er umoderne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar